Poniżej znajdziecie Państwo listę podstawowych dokumentów potrzebnych do dokonania czynności notarialnych przewidzianych Prawem o notariacie lub odrębnymi przepisami prawa oraz wysokość taksy notarialnej za dokonanie czynności (uwaga - nie obejmują one kosztów wypisów oraz podatku VAT):
Uzyskanie aktu poświadczenia dziedziczenia wymaga uprzedniego sporządzenia Protokołu dziedziczenia (taksa notarialna netto: 100zł).
Dokumenty niezbędne to:
Każda sprawa spadkowa jest inna, więc w celu uzyskania ostatecznej listy wymaganych dokumentów prosimy o kontakt z Kancelarią Notarialną.
Pełnomocnictwo to prawo do działania w cudzym imieniu oparte na oświadczeniu reprezentowanego. Pełnomocnictwo może obejmować umocowanie do działania w zakresie jednej czynności (30zł) lub więcej niż jednej czynności (100zł).
Dokumenty niezbędne to:
W zależności od tego co faktycznie jest przedmiotem umowy darowizny (nieruchomość/spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu) to oprócz ważnych dowodów osobistych stron potrzebne będą:
W umowie darowizny nieruchomości można także obciążyć nieruchomość służebnością osobistą na rzecz darczyńcy (np. prawem dożywotniego zamieszkiwania).
Obrót nieruchomościami/spółdzielczymi prawami do lokali jest bardzo doniosłą czynnością, dlatego w celu ustalenia ostatecznej listy dokumentów oraz powzięcia informacji o wysokości podatku od darowizny należy skontaktować się z Kancelarią Notarialną.
W przypadku kiedy nie chcemy dziedziczyć po zmarłym (np. pozostawił po sobie jedynie długi) można spadek odrzucić. Oświadczenie o odrzuceniu spadku należy złożyć w terminie sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiaduje się o swoim tytule powołania do spadku.
Dokumenty niezbędne to:
Oświadczenie o odrzuceniu spadku powinno zawierać wymienienie wszystkich wiadomych składającemu innych osób należących do kręgu spadkobierców ustawowych zmarłego oraz wszelkich testamentów, chociażby składający uważał je za nieważne, a także dane dotyczące treści i miejsca przechowywania testamentów. Należy być przygotowanym do odpowiedzi na pytania notariusza w powyższym zakresie.
Testament to jedyna znana polskiemu prawu metoda rozrządzenia swoim majątkiem na wypadek śmierci.
Dokumenty niezbędne to:
Testamenty są wyrazem ostatniej woli testatora. Doktryna wskazuje, iż testamenty sporządzane przed notariuszem najbardziej sprzyjają realizacji woli spadkodawcy po jego śmierci i pozwalają uniknąć nieporozumień co do skutków prawnych, czy skuteczności postanowień testamentu po śmierci. Przed sporządzeniem testamentu warto spotkać się z notariuszem w celu powzięcia informacji o skutkach czynności - notariusz nie pobiera żadnego wynagrodzenia za rozmowę.
Sprzedaże lokali to jedne z najczęstszych czynności notarialnych, a bezpieczeństwo transakcji jest niezwykle ważne zarówno dla zbywcy jak i nabywcy prawa własności.
Dokumenty niezbędne to:
Czynności związane z obrotem nieruchomościami to jedne z najdonioślejszych czynności prawnych - dlatego każda sprzedaż wymaga wcześniejszego kontaktu z Kancelarią Notarialną oraz ustalenia ostatecznej listy koniecznych dokumentów.
Niezbędne dokumenty:
Niezbędne dokumenty:
Niezbędne dokumenty:
© All rights reserved
ul. Partyzantów nr 8/109
80-254 Gdańsk
Polska